دوشنبه، فروردین ۰۲، ۱۳۸۹

نتیجه امتحان کانکور اعلام گردید.

درست در شب نوروز نتیجه کانکور روزانه از طرف وزارت تحصیلات عالی اعلام گردید.
اعلام نتیجه کانکور برای آنانکه در فاکولته دلخواه خود کامیاب شدند، نوروز آنها را دوجند ساخته و برای بعضی های متاسفانه تجربه خراب نوروزی بود که روز نوروز را با ناخوشی سپری نمودند. بهر حال درین جاه گناه از یک نفر نبوده بلکه از چند ارگان ها میباشد.
وزارت معارف، وزارت تحصیلات عالی، معلمین، دولت، خانواده و شاگردان مسوول این ناکامی ها میباشد.
در مکاتب واقعاً درس نیست و سیستم درس چنان است که اگر به آن یک شاگرد اکتفا نماید، پس اصلاً در کانکور کامیاب نمیشود. معلم درست وجود ندارد که درس برای شاگردان بدهد. همچنان مشکل اساسی که شاگردان دامنگیر آن اند، تمام نشدن درس های یک صنف میباشد که شاگردان به صنف بعدی ارتقا میکنند. اگر از خود بگویم در صنف یازدهم ما مضمون فزیک و ریاضی را یک یا دو فصل زیاد نخواندیم، پس اگر من نیز کدام کورس را نمیگرفتم، خود را در جمله ناکامان پیدا میکردم بازهم شکر است که کامیاب شده ام.
وزارت تحصیلات عالی بدون مدنظر گرفتن سطح سویه اکثریت شاگردان فورمه های کانکور را ترتیب میدهند. پس چطور یک شاگرد که در ولایت هلمند در موجودیت جنگ درس بسیار به سویه پایین میخواند، در امتحان کانکور کامیاب گردد. در ولایات جوزجان و فاریاب که من خوب خبر هستم تقلب صورت گرفت. چون هیات امتحان کانکور نیز از جمله آن محل بود و شاگردان در داخل نشسته بودند و از بیرون امتحان برای شان نقل از طرف اعضای خانواده و یا خود استادان هیات داده میشد. ( پس وزارت تحصیلات عالی نباید ادعا کند که آنها از تقلب جلوگیری نموده اند )
معلمین نیز به نوبت خود در ناکامی شاگردان سهیم اند. بخاطر که هیچ یک از معلمین خود را تکلیف نمیدهند تا شاگرد از آنها یک چیزی بیاموزد. صرف برای سپری نمودن وقت معلمین میایند و صرف وقت خود را با خنده و مزاح با میگذرانند.
معلم که در سواد آموزی درس میداد از طرف ریاست معارف شبرغان به حیث معلم فزیک و کمیا در یکی از قشلاق ها معرفی میگردد. معلم که اصلاً در شاید دری را نیز درست نمیداند، او را به حیث معلم همه مضامین میگیرند ( هزار پیشه )
خانواده ها را نیز درین جرم و گناه سهیم بسازیم بخاطر که شاگرد وقتی از مکتب میاید، حتی از نزد وی پرسان نمیشود که امروز در مکتب چی و کدام مضامین را خوانده اند. خانواده نیز با سریال های مبتذل هندی مصروف اند و شاید هم خبر نداشته باشند که اولاد های شان در کدام مکتب و در کدام صنف درس میخوانند.
شاگردان خود نیز ملامت اند که نمیخواهند از دست داشته های شان استفاده کنند. فامیل برایشان لباس و کتاب تهیه میکند، فیس کورس آنها را میدهند، پس چرا باید درس نخوانند؟
اگر نتیجه گیری کنین در ناکامی شاگردان در امتحان کانکور همه آنان که درین پروسه شامل اند، گناهگار اند صرف کسیکه گناه ندارد، ماشین است که نمرات را جمع آوری میکند.
امید همه ارگان ها مسولیت های خود را درک کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر