پنجشنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۸۹

پوهنتون پولی تخنیک باز رخصتی بیشتر از یک ماه خواهد داشت.

در آستانه برگزاری جرگه مشورتی صلح و کنفرانس کابل قرار است پوهنتون پولی تخنیک کابل ( مهمان خانه دولت ) بیشتر از یک ماه رخصت گردد و محصلین دوباره از لیلیه ها بیرون آورده شده و به خانه های شان ارسال خواهند شد. بعد از مدت یک و نیم ماه دوباره این محصلین میتوانند که به درس های خود در پوهنتون پولی تخنیک ادامه دهند طوریکه درس های شان از 8 صبح شروع و الی 3 یا 4 بعد از ظهر ختم میگردد. محصلین به هیچ عنوانی ازین کار دولت خوشحال نیستند حالانکه نظر به شنیده های خودم دولت کرایه های دوطرفه محصلین لیلیه را خواهد پرداخت. ( اما چرا هر بار محصلین قربانی این جرگه ها گردد؟ )
خوب حالا که تصمیم گرفته شده است و زور هیچ کس به دولت نیز نمیرسد. این چندین بار است که بخاطر جرگه های بی معنی دولت محصلین پولی تخنیک رخصت میشوند و از درس های شان عقب باقی میمانند و اصلاً نتیجه این جرگه ها تا حال معلوم نگردیده است.
لویه جرگه مرداری های را در قانون اساسی افغانستان از خود به جا گذاشته است. جرگه صلح که در خیمه لویه جرگه واقع پولی تخنیک نتیجه مثبت نداشت و حالا جرگه صلح که دولت میخواهد با حزب اسلامی ، طالبان و گروه های مخالف دولت مذاکره نماید در حالیکه آنها اصلا نمیخواهند ( مرد را به قریه راه نمیدهند ولی وی میگوید که خانه ملک جای من است. )
خوب از موضوع دور تر نرویم، از یک هفته به اینسو محصلین از پروژه های ترتیبی خود دفاع میکنند و امتحان نهایی سمستر این پوهنتون نیز خاتمه یافت. همه به این فکر بودند که درس ها در 10 حمل شروع خواهد شد مگر کار سرچپه شد.
از خداوند استدعا میکنیم که ما را ازین جرگه و جرگه بازی نجات دهد.

۱ نظر: