شنبه، اسفند ۲۹، ۱۳۸۸

محصلین در پوهنتون های کابل نوروز با امتحان های نهایی تجلیل میکنند.

چند روزی میشود که نتوانستم وبلاگ ام را آپدیت کنم البته باید بگویم که امتحان های نهایی سمستر برایم مجال اپدیت کردن وبلاگ را نداد.
در نوروز های دیگر در خانه میبودم و نوروز را با فامیلم تجلیل میکردم، اما امسال نوروز را من با عده از محصلین در شهر کابل در موجودیت امتحان های نهایی سمستر طوری تجلیل میکنیم شاید اکثر محصلین این تجربه در سابق نداشته اند.
سال های گذشته این تعداد از محصلین نوروز را باخانواده و رفیقان شان در خانه های شان تجلیل میکردند اما امسال بجای تجلیل ازین روز، در لیلیه ها آمادگی برای امتحان های شان میگیرند.
البته این بار دوم است که امتحان های نهایی محصلین بعد از رخصتی های زمستانی توسط پوهنتون اخذ میشود، درست یکسال قبل نیز چند مضمون را در آخر سال انداختند تا محصلین آن ها را امتحان دهند. اما هر بار چرا این کار را میکنند؟؟؟
نوروز هر سال با خوشحالی در آغوش خانواده و در پهلوی دوستان و رفیقان تجلیل میشد اما امسال مانند سال های قبل نیست. محصلین منتظر هستند که چه وقت امتحان ها تمام میشود تا همه طرف خانه های شان برگردند. امروز بعد از ختم امتحان حدود ده تن از هم صنفی هایم میگفتند که امتحان ها که خلاص شد، همه میریم طرف مزار یک میله میکنیم. من که آنها را دیدم خیلی عقده یی معلوم میشدند و میخواهند که با ختم امتحان ها شاید دو هفته باز به پوهنتون نخواهند آمد. پس دولت چرا این کار را میکند و قشر جوان را از خود میراند.
من هم که در رادیو کار میکنم و قرار بود که به حیث خبرنگار به بلخ بروم تا گزارشات نوروزی را برای رادیو بقسم زنده تهیه کنم، اما همین امتحان های لعنتی باعث شد تا من از سفر نیز باز بانم در غیر آن من هم مثل هزاران تن دیگر درین محفل اشتراک میکردم و کودکی ام به یادم میامد که در روز های چهارشنبه ها درآنجا میرفتیم.
خوب بهر حال نوروز با برایتان بازهم تبریک میگویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر